www.Ro1918.com

Eclipsa a trecut...scoate-ti ochelarii!
 
AcasaCalendarFAQCautareInregistrareMembriGrupuriConectare

Distribuiți | 
 

 O istorie sumară a Aviației Române 1971-2000

In jos 
AutorMesaj
Admin
Admin
avatar

Numarul mesajelor : 367
Data de inscriere : 22/02/2008

MesajSubiect: O istorie sumară a Aviației Române 1971-2000   Lun Iun 02, 2008 12:38 pm

Arrow 1971. - Se înființează la București prima facultate de construcții aeronautice, devenită din 974 Facultatea de Aeronave, facultate care va pregăti specialiști remarcabili.
- Este importat din URSS curierul mediu An-24, care continuă să zboare până în prezent.
- Direcția Generală a Aviației Civile devine Consiliul Aviației Civile.
- România devine membru fondator al convenției de creare a Organizației Internaționale de Telecomunicații prin Satelit.
- Este produs la Brașov, inițial din piese livrate integral din Franța, apoi asimilat în întregime, elicopterul IAR-316-B (Alouette III).
Arrow 1972. - Este înființată fabrica de avioane de la Craiova, care are ca obiectiv fabricarea primului avion militar cu reacție românesc - IAR-93.
- Aeroclubul Central Român.
- Ceaușescu decide reînglobarea aviației civile în cadrul MApN.
- În dotarea TAROM întră primul lung-curier cu cu reație: Il-62.
- Henri Coandă încetează la București din viață, este înmormântat la cimitirul Bellu.
Arrow 1974. - Sunt importate primele avioane Boeing 707, astfel România devine primul stat din Pactul de la Varșovia dotat și cu avioane de pasageri americane.
- Primul zbor al subsonicului IAR-93.
Arrow 1975. - Întreprinderea de reparat avioane din Bacău este reprofilată pe construcția de avioane, unde se va produce, sub licență, avionul sovietic sportiv IAK-52.
- Este produs la Brașov, sub licență, elicopterul mijlociu Puma (IAR-330), cu destinație militară și civilă.
- Se înființează o a doua companie de aviație românească, LAR (Liniile Aeriene Române), o prescurtare de la LARES.
Arrow 1976. - Ceaușescu decide o nouă reorganizare și demilitarizează aviația civilă - se înființează Departamentul Aviației Civile.
- În dotarea TAROM intră avionul lung-curier sovietic Tu-154.
Arrow 1977. - Înființarea Comandamentului Aviației Militare.
Arrow 1978. - Se înființează Centrul Național al Industriei Aeronautice Române (CNIAR).
- Dezertarea în Occident a generalului Ion Mihai Pacepa, ceea ce va duce la înmormântarea definitivă a semnării cu firma germană Fokker a unui contract privind fabricarea în România, sub licență, a unui curier mediu.
- Se semnează în Anglia contractul cu Britsh Aerospace pentru fabricarea în România, sub licență, a curierului mediu BAC 1-11.
Arrow 1980 - La București este organizată prima expoziție națională de tehnică aeronautică, care trebuia să demonstreze lumii, și în secundar Uniunii Sovietice, că România a devenit o putere în construcția de avioane.
- Un grup de 17 fugari reușesc să fugă din România la bordul unui avion utilitar An 2, traversând la joasă altitudine întreaga Ungarie. Vor ateriza în Austria.
- O altă performanță remarcabilă: trei motoplanoare IS-28 M-2 zboară din România până în Australia, un raid de 22.000 km, cu o viteză medie de 143 km/h.
Arrow 1981. - Ceaușescu decide să desființeze Aviasanul.
- Dumitru Prunariu este primul cosmonaut român în spațiu (Soiuz 4).
- La Întreprinderea de Avioane București se realizează avionul agricol IAR-827, care ar fi urmat să înlocuiască aparatul An-2.
- Debutul oficial al deltaplanismului în România.
- Primul zbor al unui avion BAC 1-11 (ROMBAC) construit la București sub licență.
- La Suceava este fabricat automosorul românesc AL-34-00, pentru lansarea planoarelor.
Arrow 1983. - Primele zboruri, interne și internaționale cu avioanele ROMBAC. Până în 1989 România v-a construi în total 9 aparate.
Arrow 1984. - IAR 93 cu postcombustie.
- Ceaușescu decide să limiteze la minimum importurile, pentru a plăti în timp record datoria externă, fapt ce va crea noi dificultăți industriei aeronautice românești, confruntată și așa cu deficite anuale cronice.
- Înmulțumirea tentativelor de părăsire ilegală a României la bordul unor avioane utilitare sau sportive.
Arrow 1985. - Izolarea aproape completă a României, mai ales din punct de vedere politic.
Arrow 1988. - Are loc primul zbor al avionului cu reacție subsonic IAR-99 Șoim.
Arrow 1989. - La 22 decembrie se produce în România o lovitură de stat de extracție sovietică.
- Ceaușescu fuge cu un elicopter de pe acoperișul CC al PCR, după o escală la Snagov elicopterul îi abandonează pe Nicolae și Elena Ceaușescu pe autostrada București-Pitești. Pilotul, Vasile Maluțan, va muri ulterior într-un accident curios de elicopter.
- URSS lansează asupra României un război electronic, pe radarele românești apar nenumărate ținte, majoritatea false, dar se pare că unele au fost și reale. Sunt lansate zeci de rachete sol-aer, însă până în prezent nu este încă clar dacă vreo țintă a fost atinsă.
- Lângă Deva este doborât premeditat, pe 23 decembrie, elicopterul în care se aflau generalii de miliție Nuță și Mihalea.
- La 27 decembrie, imediat după decolarea din București, este doborât de antiaeriana românească un avion TAROM An-24, pentru a împiedica un ziarist britanic să ajungă în Occident, via Belgrad, cu materiale compromițătoare pentru noua putere.
Arrow Exclamation 1990. - Noi guvernați ai României, constituiți în așa numitul Front al Salvării Naționale (FSN), de producție sovietică, decid să pună pe butuci majoritatea industriei de armament a României, principala vizată fiind industria aeronautică. Măsura nu are decât parțial o justificare economică și financiară - fiind dictată din exterior.
- Noul guvern, condus de Petre Roman, pentru a demonstra că există o anumită continuitate cu regimul comunist, refuză să schimbe denumirea companiei naționale de aviație TAROM în LARES și de asemenea refuză să să repună crucea pe avioanele militare.
- Încetează definitiv producția avionului ROMBAC.
- Se decide închiderea Întreprinderii de Avioane din București, ca "nerentabilă". Din acest an majoritatea specialiștilor români vor lua calea emigrației, inclusiv o parte din cadrele Facultății de Aeronave din București. O bună parte din ei vor lucra pentru firma Bombardier în Quebec.
- Intră în dotare avionul de vânătoare Mig 29.
Arrow Exclamation 1991. - Sunt achiziționate din Franța și Belgia primele avioane Airbus 320, în cadrul unui contract oneros, asupra căruia nu s-a făcut lumină nici în prezent. Conform unor articole apărute în presa românească a timpului, Petre Roman este bănuit de a fi încasat comisioane necuvenite pentru acest contract.
Arrow 1992. - Guvernul României studiază intens problema debarasării și de fabrica de avioane din Craiova, de cea din Bacău și de cea care produce elicoptere de la Brașov.
- Se decide păstrarea parcului de avioane Mig 21, care vor fi remodernizate de o firmă de profil din Israel.
Arrow 1995. - Un avion TAROM de tip Airbus 320 cu destinația Bruxelles, se prăbușește la scurt timp după decolarea de pe aeroportul Otopeni. Toți pasagerii și membrii echipajului își pierd viața. Circumstanțele accidentului au rămas neclare până astăzi.
- TAROM decide ca pe viitor, din motive financiare, să devină exclusiv o companie care va opera numai în Europa, renunțând complet la zborurile peste Ocean.
Arrow 1998. - Un nou contract oneros din domeniul aviației semnat de România iese la iveală: "Contractul Puma" (remodernizarea unor elicoptere românești în Africa de Sus), încare este implicat direct un agent al serviciilor de informații externe românești (SIE), Benone Ghinea.
Arrow 2000. - Este relansată producția de avioane IAR-99 Șoim la Fabrica de Avioane din Craiova.
- România renunță la onerosul contract de fabricarea unor elicoptere sub licență semnat anterior cu firma Bell Helicopters din SUA.
[/center]
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.Ro1918.com
 
O istorie sumară a Aviației Române 1971-2000
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
www.Ro1918.com :: Romania Pitoreasca :: Istoria Aviatiei Romane si Escadrila Alba-
Mergi direct la: