www.Ro1918.com

Eclipsa a trecut...scoate-ti ochelarii!
 
AcasaCalendarFAQCautareInregistrareMembriGrupuriConectare

Distribuiți | 
 

 O istorie sumară a Aviației Române 1529-1917

In jos 
AutorMesaj
Admin
Admin
avatar

Numarul mesajelor : 367
Data de inscriere : 22/02/2008

MesajSubiect: O istorie sumară a Aviației Române 1529-1917   Lun Iun 02, 2008 12:30 pm

[center] Arrow 1529. - Conrad Haas din Sibiu realizează prima rachetă în trepte.
Arrow 1702. - Haiducul Gligor Pintea construiește planoare cu roți învelite în piele de cerb.
Arrow 1765. - Țăranul Constantin Nestor construiește un planor din lemn care se pare că a și zburat.
Arrow 1818. - În prezența domnitorului Caragea are loc pe Dealul Spirii din București prima lansare a unui balon cu aer cald ("Beșica lui Caragea").
Arrow 1875. - Prințul Grigore Sturdza construiește la Iași un planor cu care profesorul de gimnastică Spinzi realizează o lansare.
Arrow 1880. - Gheorghe Vaarlam Ghițescu proiectează un balon dotat cu o direcție.
Arrow 1883. - Gheorghe Ferikide proiectează un dirijabil sferic.
Arrow 1884. - Ion Stoica construiește în Transilvania un aparat de zbor care imita păsările și un elicopter în miniatură.
Arrow 1886. - Alexandru Ciurcu împreună cu francezul Just Buisson realizează primul motor reactiv care va propulsa o barcă pe Sena.
Arrow 1893. - Debutul armei aerului în România: la București este creată prima subunitate de aerostație aeriană. În acest scop este achiziționat un balon din Franța.
- Mihail Brăneanu proiectează un dirijabil metalic umplut cu hidrogen și dotat cu un motor cu ardere internă.
Arrow 1903. - La 16 februarie Traian Vuia prezintă la Academia și Științe din Paris proiectul unui "aeroplan-automobil". Proiectul îi este însă respins, fapt ce-l v-a obliga să decoleze după frații Wright.
Arrow 1905. - Inginerii români Popescu și Boicescu, împreună cu mecanicul austriac Schwartz, realizează la Viena sistemul care v-a permite dirijareazepelinelor.
Arrow 1906. - La 2 februarie Traian Vuia prezintă publicului avionul Vuia 1.
- La 18 martie Traian Vuia reușește cu acest avion o primă decolare și zboară pe o lungime de 12 m la o înălțime de aproximativ 60 cm. Primul zbor mecanic autonom din lume.
Arrow 1907. - Traian Vuia efectuează zboruri și încercări cu aparatul Vuia 2.
- Henri Coandă încearcă la Pirotehnia Armatei un motor rachetă pentru propulsia avioanelor.
Arrow 1908. - Teodor Dobrescu proiectează la Slatina un avion multiplan.
Arrow 1909. - Ernest Grünbaum realizează în România un model redus de avion care zboară.
- La București Giovani Magnani construiește un aparat de zbor denumit ornitopter.
- Tache Brumărescu obține un brevet pentru un elicopter și un biplan monomotor cu trei elici.
- Aurel Vlaicu face la Binținți primele încercări cu planorul construit de Henri August de Gorj. La 14 noiembrie Aurel Vlaicu începe la București, la Arsenalul Armatei, construcția primului său avion, Vlaicu 1.
- George Arion proiectează un avion cu elicea cuplată direct la motor.
Arrow 1910. - George Valentin Bibescu obține la Paris un brevet de pilot, al 20-lea din lume. Tot el achiziționează din Franța patru avioane Farman, care vor constitui baza primei școli de aviație de la Chitila.
- La Chitila este inaugurat primul aerodrom din România.
- Aurel Vlaicu zboară pentru prima dată cu Vlaicu 1.
- Începe să funcționeze școala de aviație de al Cotroceni, sub conducerea lui George Valentin Bibescu.
- Aurel Vlaicu învinge pe G.V. Bibescu și pe M. Molla în concursul aviatic de la București.
- Henri Coandă expune la Salonul Aeronautic de la Paris primul avion cu reacție din lume. Ulterior va accidenta avionul într-o tentativă nereușită de decolare.
- Tache Brumărescu și Traian Vuia își expun la același salon de aviație avioanele și elicopterele lor.
- George Arion construiește la București primul avion cu geometrie variabilă din lume.
- Vasile Dumitrescu proiectează și brevetează aeroplanul electric dirijabil, care însă nu va mai fi construit. Tot el brevetează avionul invizibil, care emitea un câmp protector de ceață! Primul avion stealth din lume.
- Ion Niculae Vasiliu construiește la București un aeroplan-elicopter prevăzut cu 6 elici.
- Prima aplicație militară a avionului în România (și prima din lume?): Aurel Vlaicu (pe Vlaicu 1) participă la manevrele militare din zona Slatina-Piatra Olt.
Arrow 1911. - Henri Coandă devine directorul tehnic la uzinele Bristol din Anglia, unde va proiecta o serie întreagă de avioane militare cu elice, multe din ele cu caracteristici revoluționare.
- Aurel Vlaicu zboară cu noul său avion Vlaicu 2.
- Ștefan Protopopescu obține primul brevet de pilot în România, la Chitila și devine primul pilot militar din Armata Română.
- Gheorghe Brișcu construiește mai multe machete de elicoptere.
- Ion Paulat începe construcția un hidroavion, nefinalizat însă din lipsă de fonduri.
Arrow 1912. - Este fondată la București Liga Națională Aeriană, condusă de George Valentin Bibescu.
- Locotenentul Gheorghe Caranda se accidentează mortal, prăbușindu-se cu avionul său la Cotroceni, prima victimă a aviației române.
- Aurel Vlaicu participă cu mult succes la concursul internațional de aviației de la Aspern - Austria cu avionul său Vlaicu 2 și câștigă cinci premii importante.
- Este inaugurat aerodromul și școala de pilotaj de la Băneasa.
Arrow 1913. - Legea priviind înființarea și organizarea aviației militare românești.
- Aurel Vlaicu începe proiectarea și construcția primului avion aerodinamic metalic cu inele de răcire a motorului, Vlaicu 3.
- La 13 septembrie se prăbușește Aurel Vlaicu cu avionul său, Vlaicu 2, la Brănești, lângă Câmpina, cu prilejul unei prime tentative de traversare a Carpaților.
- Constantin Marinescu proiectează primul airbus, cu o capacitate de 15 pasageri.
Arrow 1914. - În Franța George Grămăticescu încearcă unul din primele avioane monoplane.
- Ștefan Stănculescu proiectează la Craiova un avion basculabil comandat.
- Este terminat la Arsenalul armatei, de către colaboratorii lui Vlaicu, aparatul Vlaicu 3. Încercat în zbor se comportă mulțumitor.
Arrow 1915. - La 10 august se înființează Corpul de Aviație Român, sub comanda colonelului I. Găvănescu.
Arrow 1916. - În luna mai este înființat serviciul fotoaerian al aviației militare.
- La 16 august România declară război Austro-Ungariei. La puțin timp Germania și ulterior Bulgaria și Turcia declară război României. Aviația militară română ia parte la toate luptele, în Ardeal, la Sud de Dunăre și în Muntenia.
- Primele bombardamente aeriene suferite de București, efectuate de zepeline germane.
- Școlile românești de pilotaj militar sunt unificate și mutate, cu ocazia evacuării, la Bârlad, Botoșani și Odessa.
- În octombrie sosește în România misiunea militară aliată condusă de generalul Berthelot, care are ca scop și reorganizarea totală a aviației militare românești.
- La 17 decembrie se înființează Direcția Aeronautică, subordonată Marelui Cartier General al Armatei Române.
Arrow 1917. - La Sighișoara Hermann Oberth realizează proiectul unei rachete militare uriașe, în trepte, cu combustibil lichid. Proiectul nu interesează însă autoritățile militare austriece și germane.
- Intră în dotarea Armatei Române avioane moderne, Nieport și Bréguet-Michelin, de producție franceză, din păcate în număr insuficient.
- Aviația militară română ia parte, cu mult eroism, la luptele de la Mărășești, Mărăști și Oituz, efectuând în special zboruri de recunoaștere dar angajează și lupte aeriene cu inamicul austro-german, net superior numeric și calitativ. În total 28 de aviatori români și-au pierdut viața în campaniile din 1916-1917.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.Ro1918.com
 
O istorie sumară a Aviației Române 1529-1917
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
www.Ro1918.com :: Romania Pitoreasca :: Istoria Aviatiei Romane si Escadrila Alba-
Mergi direct la: